ANXIETATE & DEPRESIE

ANXIETATE & DEPRESIE

Sa recunoastem! Simptomele fizice si emotionale de anxietate nu sunt confortabile.
Starile de tristete si teama sunt printre cele mai comune si severe tipuri de suferinta umana.
Indiferent daca anxietatea si depresia sunt privite ca entitati separate sau comune, relatia dintre acestea doua are implicatii importante in identificarea cu simptome complexe de tip anxios sau depresiv.
O stare accentuata de anxietate are numeroase cauze,cea mai frecventa cauza fiind incapacitatea individului de a face fata agentilor care cauzeaza stres.
Asemanator durerii,anxietatea poate fi un semnal ce avertizeaza ca organismul este suprasolicitat.
Anxietatea este o stare afectiva care ne creaza o stare de neliniste.Ea poate lua forme irationale, cum este in cazul fobiilor, atunci cand in pericolul perceput nu este real, creaza suferinta fizica si emotionala .Persoana in cauza simte oboseala, insomnie, probeme de concentrare, irascibilitate si instabilitate usoara.
Caracteristica principala a tulburarilor de anxietate este sentimentul de frica, ingrijorare, ganduri disfunctionale,comportament de iritare .
De ce anxietatea este infricosatoare? Pentru ca gandurile persistente si senzatia ca nu iti poti controla starile,apare frica de a ramane mereu in aceste stari.De fapt, in anxietate persoanele reactioneaza la descarcarea in corp a unei cantitati mari de adrenalina, iar asta se traduce prin activarea reactiei de a luta sau a fugi,responsabila si de senzatia lipsei de control.
Ce putem face? Sa ne punem la indoiala gandurile! Mintea ne este pur si simplu asaltata de ganduri privind lucrurile pe are le avem de facut, lucruri pe care nu le-am facut.Putem pune STOP.
„Priveste lucrurile drept in fata”. De obicei cand ne este teama de ceva instinctul lupta sau fugi se activeaza .Trebuie sa ne confruntam cu temerile noastre .
Anxietatea este neplacuta si este legata de modul in care gandim. Sa o depasesti nu este usor,dar este nevoie sa acceptam ceea ce experimentam, trairile ,senzatiile fizice negative.
Modalitatile de infruntare a anxietatii includ exercitiile fizice, perioade de somn adecvate, o dieta sanatoasa si cresterea perioadelor de relaxare .
Depresia dureaza mai mult, cel putin doua saptamani si afecteaza mai mult dispozitia .
Cei care sufera de depresie se simt obositi, le pare imposibil sa duca la capat cele mai banale actiuni.
Depresia nu afecteaza doar individul, afecteaza si relatiile pe care acesta le are. Persoanele cu depresie au un nivel de stima de sine scazut, privesc lumea cu pesimism, tristetea este nemarginita. Apatia, lipsa de energie,sentimentul de gol in suflet, instabilitatea, furia toate acestea sunt simptome ale depresiei. Tulburarile depresive afecteaza capacitatea individului de a studia, de a se alimenta, de a se distra etc.Depresiile pot fi: usoare, moderate sau severe.
Gandirea negativa mentine starea de depresie,dar si de anumiti factori psihosociali contribuie la mentinerea starii de depresie, alimentele nesanatoase pot avea efecte negative asupra starii de spirit cat si programul de somn, daca acesta nu este respectat.
Schimbarea cere curaj.Este nevoie de rabdare. Se recomanda putina miscare , exercitiile fizice sunt eficiente; izolarea nu este o solutie, trebuie sa-i lasi pe membrii familiei sa e ajute; se recomanda si consultarea unui psiholog;remedii naturiste; meditatie.
Persoana depresiva trebiue sa iasa din starea de interiorizare,sa se deschida, sa-si descarce sufletul, sa vorbeasca despre problemele pe care le are .
Depresia chiar este o boala si primul lucru pe care il face este sa scoata in evidenta toate evenimentele negative. Pe langa imptomele emotionale si fizice iti afecteaza gandirea si distorsioneaza imaginea lumii inconjuratoare contopindu-se cu imagineade sine.
Odata ce intelegi ca e diferita de tine si nu te defineste, acesta este primul pas ca poti lupta impotriva ei.

Articol realizat de viitor Psiholog Gina Dafinoiu

You may also like...