MEDIERE

CE INSEAMNA MEDIATOR NONCONFLICTUAL

CE INSEAMNA MEDIATOR NONCONFLICTUAL

Un mediator poate aplica tehnicile si toate cunostintele acumulate in mediere, atat in relatia cu clientii sai dar si in viata lui de zi cu zi. Testarea pe propria piele de catre mediator a unor metode speciale, duce la constientizarea instantanee a tuturor conflictelor. Cu cat mai repede „clopotelul” va suna, alertand depistarea conflictului, cu atat mai mult mediatorul este slefuit in arta solutionarii conflictelor. Evident ca in momentul in care se ajunge la o evolutie superioara a pregatirii, el insusi va deveni o persoana /mediator nonconflictual.

Cand „aude” un mediator clopotelul

Atentia este un atribut esential. Este nevoie de o perceptie dezvoltata pentru a sesiza semnalul care anunta conflictul. Un conflict poate fi in stare latenta (imperceptibil/nemanifest) insa el nu trebuie sa fie alimentat pentru a izbucni. Este de preferat ca in momentul in care-l simtim sa incercam sa cautam cauza, pentru a eradica definitiv sursa conflictuala.
Teorie multa, dar practica ne omoara

Stiu ca toti cautam exemple din care sa invatam. Acum doua zile am avut parte de aceasta experienta din care am invatat foarte multe lucruri si care mi-a deschis noi orizonturi. Iata ce s-a intamplat:
Cu O.S. („suflete”) port discutii pe diverse teme, atunci cand timpul ne permite. Datorita acestei comunicari, de foarte multe ori, am scris articole tematice, am cercetat anumite domenii si mi-am clarificat aspecte importante care m-au ajutat in profesia de mediator. Chiar si din discutiile contradictorii ajungeam sa obtin informatii pretioase, care ma ajutau sa evoluez. Dupa cum este si o vorba: “Ce nu te omoara, cu siguranta te face mai puternic”. Tin sa-ti multumesc “suflete” pentru “inspiratie”.
Povestea „clopotelului” in cazul unui mediator

De ceva timp tema era emigrarea. O tema care stagna: deoarece, O.S. fiind actualmente emigrant iar eu fiind nationalist convins, aveam opinii diametral opuse (sunet de clopotel 1)
Tacit, am decis sa ma documentez pentru a-i motiva si demonstra ca am dreptate si evident pentru a-mi sustine punctul de vedere cu argumente solide. (sunet de clopotel 2)
Ideea era ca nu-mi doream sa ajungem intr-un conflict de opinii, datorat unui blocaj in comunicare. Dupa cum am scris in alte articole, intelegerea nevoilor si intereselor fiecarei persoane sunt temelia rezolvarii conflictelor.

In consecinta, ca parte si cu atat mai mult ca mediator, trebuia sa gasesc calea de a rezolva conflictul (latent) si evident sa gasesc cauza.
In momentul cercetarii mele asupra acestei probleme am auzit al treilea sunet de clopotel si mi-am dat seama ca, de fapt, era vorba de altceva. Atunci am constientizat ca aveam de rezolvat anumite aspecte cu mine insami.

Am „auzit” clopotelul care spunea:
„Cum as putea sa indeplinesc anumite principii ale medierii, mai exact acela al impartialitatii, daca eu in aceasta clipa ma aflu in fata a 2 clienti care sunt implicati intr-o disputa sau intr-un conflict escaladat, bazat pe diferente de opinii in ceea ce priveste emigrarea?”

„Clopotelul suna a 4, 5, 6, …..suna la nesfarsit”…acum il aud…..acum vreau sa-l aud.
Tocmai pentru ca il aud foarte clar, ideile au inceput sa apara si orizontul s-a deschis. Prima data mi-am rezolvat problema mea. Am cautat, am cercetat, m-am informat, am studiat. Cine poate intelege problemele altora daca propriile lui probleme sunt o necunoscuta pentru el? Scapa de propriile prejudecati prima data.
De aici a pornit ideea scrierii articolului „Mentalitatea unui mediator”.

Pixabay.com credit photo

Valeria Tivda
MEDIATOR
Punct de lucru :Str. Ienachita Vacarescu nr. 17A, parter, Sector 4, Bucuresti/ (Zona Piata Unirii)
Tel: 072 70 606 70
E-mail: apelez@artamedierii.ro, Pagina web:www.artamedierii.ro
DATE FIRMA:
Valeria Tivda – Birou de Mediator
Str. Agricultori nr. 95, corp B, sector 2, Bucuresti;CIF 27761372
Cont IBAN RO70BREL0002000739060100
Libra Internet Bank – Sucursala Ion Mihalache

Citit si editat de Radu Leca

Aprobat de Radu Leca

Publicat de UltraPsihologie.ro

Revista online de Psihologie | Mediere | Coaching

Promovam GRATUIT, psihologi, mediatori, coachi. Articole de psihologie, mediere si coaching in format text si audio. Contact: 0741.101.881. Radu Leca.

psiholog,mediator,coach

iubire,despre iubire,carti de dragoste